Tagit av skorna

Idag har jag lärt mig att sko av en häst. Hade ju såklart min pappa som är utbildad hovslagare med mig hela tiden och såg till att jag gjorde rätt. Var ganska tungt och svettigt kan jag säga men det gick ju tillslut. Har grymt ont i ryggen nu,,men det hör vl till. Skodde av Rosa och hon var då helt klart rätt häst att träna på. Hon stod som ett tänt ljus. Blev förvånad över att hon kunde stå så stilla fast att jag inte var speciellt proffsig på det jag gjorde..
Men fick av alla 4 skor samt att jag raspade och rundade till hovarna lite. Varför tog jag bort skorna? Jo för att järnskor + is = dåligt. Vi har asfaltterad gård och regn på asfalt oh sedan lite minusgrader blir verkligen som en skridskobana. Rosa gick ikull förra året och är hemskt rädd att hon ska skada sig,,Så kändes säkrast att ta bort skorna tills hovslagaren har tid att komma och sätta på vinterskor och broddar.
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback