Träna neckreining

Tränade neckreining med Hamrex idag, rätt intressant då han är väldigt lättlärd, Använde mig av en halsring och bettlöst träns samt westerntyglar. Hade inte sadel för ville framhäva mina ben tydligt. Gick riktigt bra faktiskt. Kunde till och med få han till någon slags spinn i höger varv. Vänster gick sämre. Han tjorvade när jag skulle göra grinden då han blev otålig på att jag inte gav eftergift (dumt av mig). Gjorde såklart om och då funkade grinden klockrent. Att träna neckreining tycker jag är viktigt för att få hästen lyhörd. Är ni intresserad av vad neckreining är så kan jag skriva ett inlägg om det?
 
/Juliah
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback