Ja jag har en blogg

Hm nej jag har inte glömt att jag har en blogg. Har bara inte riktigt haft tid Har blivit sena dagar. var ju dessutom på tävling i Skellefteå i lördags. Kan ta tävlingen lite kortfattat. Stress..Blev sena dvs fick springa med hästen till tävlingsplatsen. Jag är glad att Hamrex är Hamrex och har ett bra psyke och är dessutom väldigt stresstålig. Då jag flippar av stress tittar han bara på mig ochd et ser ut som att han tänker. "ta det lungt nu för f*n" Nä den hästen är verkligen min klippa. Iallafall blev fyra i pleasure vilket gjorde mig förvånad eftersom han bara tjorvade och ville fatta galopp. Men kunde inte bestraffa honom eftersom det är BRA att han bjuder till galopp. Sedan var det western riding Där blev vi trea han kändes bra dock glömde jag bort ökningen..Trail at hand gick åt helvete tyckte jag men det tyckte inte domaren och satte mig på andra plats. Han istort sett ramlade över alla bommar, skrittade över travbommarna. skåpade vid grinden och det tog ett tag innan vi kom igenom ryggningen. Ryggningen gick så dåligt för att jag tog kedjegrimskaft.. skulle inte ha gjort det. 
Annars i övrigt gick tävlingen bra. Hamrex stod bredvid en väälidigt orolig häst i stallet men tur som det är har hamrex stål psyke och brydde sig inte det minsta fast att den gnäggade och stegrade i boxen.
På vägen hem gick en tryckslang till bromsarna på bussen sönder. Det resulterade i att vi blev stående på E4an i ca 1tim. Vi kom hem kring 21.00 på kvällen.
Skriver från skoldatorn så har tyvär inga bilder att visa..
 
/juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback