Om mig

Jag vad är det som är så intressant med mig och mina hästar då? Jag kan stycka upp vem jag och mina hästar är lite grovt. Ni som sedan väljer att följa oss kommer nog få en mer rättvis inblick i vem jag är, vad jag håller på med och hur mina hästar är. Men vi kan börja såhär
 
Jag:

Jag bor som sagt i en liten by som heter Korpikå. Jag lever tillsammans med min mamma, pappa och sambo(Kalle). Jag går teknikprogrammet år 1 på Furuhedskolan. Mina största intressen är såklart hästar, men utöver det så är jag också intresserad av jakt. Förutom mina 2 hästar har jag även höns och 2 hundar på gården. Dom 3H:n Häst,hund och höna haha..
Iallafall jag äger inte hundarna utan de är min pappas men den som är mest "min" hund är väl Ninja en jämt tik som är ca 2år. Hönsen är verkligen my precious. Jag tror jag älskar dom minst lika mycket som hästarna. Tycker ni säkert är jätte konstigt men när man själv födit upp sin lilla hönsfamilj och har haft dom sedan dom var kycklingar är dom såklart minst lika mycket värda som hästarna. Alla hönorna och tuppen har helt olika personligheter. 
 
Men om vi nu fokuserar oss på hästarna. Jag försöker alltid nå en harmoni i det jag gör med mina hästar. jag är väldigt målmedveten och sätter upp mål i både ridningen och hanteringen. Kommer gå in på det senare.
 
Hamrex:

Hamrex min vackra svarta. Är en kallblodsvalack. Trots att han faktiskt är 11 år är han väldigt "unghästig" och fölig av sig. Men han är världens snällaste en riktig nallebjörn. Han är i grund och botter körhäst men nu även westernhäst. Vi köpte han från burträsk för ca 2 år sedan. Han var då inte ridbar enligt hans förra ägare som blivit avkastad 3 ggr i loppet av ett halv år. Hon red akademisk med honom. Men han trivdes inte med det och nu är han westernhäst. Mer info om western senare.
 
Stampede Rose (Rosa)

Rosa är min själsfrände. Vi rider akademiskt tillsammans. Hon är en gammal travare men har under sin levnadstid hunnit vara både travare, hopphäst och även westernhäst. Men nu rider vi bara här hemma i det stilla. Hon är dock vissa dagar mer vild än tam..Vi är relativt högt skolade i den akademiska ridkonsten. Dock försöker jag uppnå någon sorts balans mellan den akademiska ridkonsten och den klassiska dressyren. Kan terre á terre, alla de tre skolade gångarterna, samling på stället mm. Rosa har jag haft i mina äger sedan 2009 och vi hade en minst sagt tuff början men nu känns det som att vi verkligen har hittat varanda och jag kan se mig själv i Rosa. Många omkring mig säger att jag och Rosa passar så bra för att vi är så himla lika varandra och det tar då jag som en komplimang för Rosa är ju det vackraste som finns!
 
 
/Juliah
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback